Sisältöön sitemap

Kirjaamistoiminnan syventävä koulutus

Kirjaamistoiminnan syventävä koulutus on suunniteltu vastaamaan kirjaamistoiminnan kehittämistarpeisiin. Mukaan on otettu teemoja niin kirjaamohenkilökunnan roolin muutoksesta kuin koko kirjaamotyöskentelyn ja kirjaamisprosessien kehittämisestä sekä ohjeistuksesta.

Koulutusalue:

Tiedon- ja asiakirjanhallinta

Koulutustapa:

Etäkoulutus

Kesto:

2 päivää

Alkaa:

19.11.2024 9.00

Päättyy:

20.11.2024 16.00

Ilmoittaudu:

5.11.2024 23.00 mennessä

Hinta:

890 e + alv. 24 %

Ilmoittaudu nyt

Koulutuksessa käsittelemme seuraavia teemoja:

  • Kirjaamohenkilöstön roolin muutos – uudet haasteet vaativat uudenlaista työotetta
  • Case: Kirjaamotoiminnan kehittäminen ja kehittämisen haasteet Helsingin kaupungilla
  • Mitä uutta tietosuoja-asetus on tuonut kirjaamon työhön, kokoorganisaatioon ja henkilötietojen käsittelyyn?
  • Ohjeistus ja viestintä kirjaamohenkilökunnan työssä:
  • Mitä asiakirjahallinnan ohjeistusta organisaatiolle olisi hyvä antaa?
  • Millainen on hyvä ohje: hyvän ohjeen ja ohjeiston tunnusmerkit, ohjeiden muotoilu ja kieli, vältä näitä virheitä
  • Miten saan viestini kuuluville:  viestin kiteytys, vastaanottajalähtöinen viestintä ja argumentointi
  • Parempaan ohjeistukseen: miten työstän olemassa olevista ohjeista entistä parempia
  • Toimintatapojen muutoksen läpivienti organisaatiossa: miten myyn muutoksen tiedonhallinnassa?,  muutosvastarinnan muodot ja luottamuksen luominen ja muutoksen tukeminen
  • Millainen on hyvä tiedonhallinnan koulutusmateriaali: mitä tulee ottaa huomioon koulutusmateriaalia suunniteltaessa, hyvän koulutusmateriaalin tunnuspiirteet ja koulutusmateriaalin kehittäminen
  • Kirjaamo kouluttaa – näkökulmia perehdyttämiseen ja kouluttamiseen: oppimisen muodot ja hyvä koulutus, koulutuksen järjestäjän, muisilista, vältä näitä virheitä kouluttaja
  • Vinkkejä sähköisten toimintatapojen kouluttamiseen ja perehdyttäminen organisaatiossa
  • Asianhallinnan kehittämishankkeet:  yhteistyö ulkopuolisten konsulttien ja muiden yhteistyötahojen kanssa,  puhutko ICT:tä?, mikä neuvoksi, kun ajatukset eivät aina kohtaa,  yhteisen kielen ja käsitteiden merkitys kehittämisessä ja  esimerkkejä ja analyysia onnistuneista sähköisistä hankkeista ja toimintatapamuutoksista

Kysy lisätietoja