Sisältöön sitemap

Ajankohtaista

Blogi
Tuuli Kurkipää

Tuuli Kurkipään työtä on etsiä sopivia ratkaisuja asiakkaille

Kolme vuotta HAUSissa työskennellyt oppimisympäristöasiantuntija Tuuli Kurkipää kutsuu itseään ongelmanratkaisijaksi. Hän ratkoo työkseen oppimisalustojen käytettävyyteen, sisältöihin sekä tekniseen toimintaan liittyviä pulmia ja haasteita.

Lue lisää
Referenssit

Opiskelu sujui hyvin etänäkin

Yllättävä etäopiskelu vaikutti aluksi Tuija Isomäki-Luongon opiskelumotivaatioon. Pienen alkujärkytyksen jälkeen kokemus etäopinnoista muuttui kuitenkin positiiviseksi. Liiketoiminnan ammattitutkinnon valmistumisen mahdollistivat tuki niin HAUSilta kuin sparraus opiskeluyhteisöltä koronapandemian keskellä.

Lue lisää
Blogi

Valtion henkilöstön osaamisen johtaminen ja kehittäminen on tärkeämpää kuin koskaan

Valtion henkilöstön kehittäminen ja sen osaamisen johtaminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan, toteaa Kati Kivistö.

Lue lisää
Blogi

Luokkahuoneesta joustavaan hybridimalliin

Valtionhallinnon henkilöstökoulutuksissa siirrytään joustavaan hybridimalliin, jossa osa koulutuksesta tapahtuu etänä ja osa lähikoulutuksena. Toteutustavan painotus voi vaihdella paljonkin koulutuksesta riippuen. Yhä useampi koulutus toteutetaan myös täysin digitaalisesti ja etänä.

Lue lisää
Referenssit

Asiantuntijana maailmalla – rinnalla kulkemista & diplomatiaa

Suomalaisia valtionhallinnon työntekijöitä toimii asiantuntijana maailmalla kansainvälisissä hallinnon kehittämishankkeissa tälläkin hetkellä.Heistä yksi on Verohallinnossa viestintäsuunnittelijana työskentelevä Inka Leisma.

Lue lisää
Referenssit

Yhteistyö HAUSin kanssa vapautti verohallinnon suurelta osin kansainvälisen hankkeen byrokratialta

”Tämä oli näkökulmastamme suorastaan match made in heaven”  kuvaa Suomen verohallinnon kansainvälisen yhteistyön yksikön johtaja Eira Karppinen yhteistyötä HAUS kehittämiskeskuksen kanssa. Yhteistyö HAUSin kanssa sujui erinomaisesti.

Lue lisää
Blogi

Palveluiden kehittäminen ja sen seuraava taso julkishallinnossa

Asiakkaan mukaanotto suunnitteluun ja toteutukseen uudella tavalla, tekee julkisesta palvelusta potentiaalisesti paremman. Tämän toteuttaminen siten, että toteutusta ei rajoita perinteiset organisaatiorajat, voi tehdä palvelusta kokonaan uudenlaisen.

Lue lisää
Blogi

Esimerkki julkisen sektorin asiakaslähtöisyyden kehittämiskeinosta

Palvelusafarin tavoitteena on oppia, ymmärtää ja inspiroitua toisten organisaatioiden palveluprosesseista sekä asiakaskokemuksen kehittämisestä ja johtamisesta. Tavoitteena on siten tunnistaa kehitysideoita oman organisaation johtamismallin ja palveluprosessien kehittämiseksi.

Lue lisää
Blogi

Henkilöstön koulutustarve kasvaa valtionhallinnossa jatkossakin

Henkilöstön koulutustarve kasvaa valtionhallinnossa lähitulevaisuudessa. Taustalla on työelämän yleiset trendit, jotka vaikuttavat niin valtiolla kuin muillakin aloilla. Osaaminen vanhenee työelämässä nyt nopeammin kuin koskaan aikaisemmin. Taustalla on työelämän yleiset trendit, jotka vaikuttavat niin valtiolla kuin muillakin aloilla. Osaaminen vanhenee työelämässä nyt nopeammin kuin koskaan aikaisemmin.

Lue lisää
Blogi

Hyvän hallinnon viennillä oppimista ja oivalluksia

Twinning-hankkeisiin osallistuminen luo osaltaan mukana oleville hallintomme asiantuntijoille hyvää kokemusta ja referenssejä hakeutua muihin kansainvälisiin tehtäviin esimerkiksi EU-instituutioihin tai muihin kansainvälisiin järjestöihin. Asiantuntijuus kansainvälisessä hankkeessa voi tuoda myös lisää motivaatiota arkeen ja kivaa vaihtelua omiin työtehtäviin.

Lue lisää