Inhimillinen kriisiviestintä
Koulutuksessa tilaa
Työyhteisössä on kriisi. Se voi koskea päätöstä, muutosta, tekoa tai tekemättä jättämistä. Sen syntyhetki voi olla huhu, spekulaatio, someleimahdus, väärinkäsitys tai jonkun tekemä virhe. Se voi velloa yhteisön sisällä, mutta minä hetkenä hyvänsä valua ulkopuolelle, sidosryhmille ja julkisuuteen.
Kuulostaa ankealta, mutta erilaiset ja eriasteiset kriisit kuuluvat jokaisen työyhteisön arkeen. Ratkaisevaa on, miten vaikeita tilanteita ennakoidaan ja johdetaan, miten niihin valmistaudutaan ja miten niistä selviydytään. Viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat kriisien ennaltaehkäisemisen ja kriisinkestävyyden ytimessä, ja osa jokaisen asiantuntijan ja johtajan ammattitaitoa.
Tämä koulutus herättää ajattelemaan kriisien johtamista ja viestintää poikkeuksellisella tavalla. Se tuo strategisen ja operatiivisen työkalupakin rinnalle inhimillisen ulottuvuuden.
Riskien ja kriisien ennakointi vaatii työyhteisöiltä ja sen jäseniltä kykyä analysoida yhteiskunnallisia ilmiöiltä, organisaation toimintaa ja henkilökohtaisia ominaisuuksia. Eskaloitunut tilanne puolestaan mittaa muun muassa operatiivista valmiutta, luottamusta ja luovuutta. Teemaan nivoutuvat kaikissa vaiheissa myös organisaation henkinen ilmapiiri ja ihmisten kokonaisvaltainen hyvinvointi.
Kouluttajallamme Annalla on poikkeuksellinen näkemys ja näkökulma kriiseihin. Hän on työskennellyt kymmenien valtionhallinon ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa erilaisissa haastavissa tilanteissa, myös sovittelijana ja myrskyn silmässä olleiden henkilökohtaisena tukena.
”Kriisi voi joskus myös olla tarpeen – sekä yhteisölle että ihmiselle”, sanoo Anna. Ilmoittaudu mukaan, niin tiedät miksi.
Koulutusalue:
Viestintä- ja vuorovaikutus
Koulutustapa:
Etäkoulutus
Kesto:
6 tuntia
Alkaa:
26.11.2025 9.00
Päättyy:
26.11.2025 15.00
Ilmoittaudu:
11.11.2025 23.59 mennessä
Hinta:
590 e + alv.