Sisältöön sitemap

Inhimillinen kriisiviestintä

Koulutuksessa tilaa

Työyhteisössä on kriisi. Se voi koskea päätöstä, muutosta, tekoa tai tekemättä jättämistä. Sen syntyhetki voi olla huhu, spekulaatio, someleimahdus, väärinkäsitys tai jonkun tekemä virhe. Se voi velloa yhteisön sisällä, mutta minä hetkenä hyvänsä valua ulkopuolelle, sidosryhmille ja julkisuuteen. 

Kuulostaa ankealta, mutta erilaiset ja eriasteiset kriisit kuuluvat jokaisen työyhteisön arkeen. Ratkaisevaa on, miten vaikeita tilanteita ennakoidaan ja johdetaan, miten niihin valmistaudutaan ja miten niistä selviydytään. Viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat kriisien ennaltaehkäisemisen ja kriisinkestävyyden ytimessä, ja osa jokaisen asiantuntijan ja johtajan ammattitaitoa. 

Tämä koulutus herättää ajattelemaan kriisien johtamista ja viestintää poikkeuksellisella tavalla. Se tuo strategisen ja operatiivisen työkalupakin rinnalle inhimillisen ulottuvuuden. 

Riskien ja kriisien ennakointi vaatii työyhteisöiltä ja sen jäseniltä kykyä analysoida yhteiskunnallisia ilmiöiltä, organisaation toimintaa ja henkilökohtaisia ominaisuuksia. Eskaloitunut tilanne puolestaan mittaa muun muassa operatiivista valmiutta, luottamusta ja luovuutta. Teemaan nivoutuvat kaikissa vaiheissa myös organisaation henkinen ilmapiiri ja ihmisten kokonaisvaltainen hyvinvointi.

Kouluttajallamme Annalla on poikkeuksellinen näkemys ja näkökulma kriiseihin. Hän on työskennellyt kymmenien valtionhallinon ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa erilaisissa haastavissa tilanteissa, myös sovittelijana ja myrskyn silmässä olleiden henkilökohtaisena tukena.  
 
”Kriisi voi joskus myös olla tarpeen – sekä yhteisölle että ihmiselle”, sanoo Anna. Ilmoittaudu mukaan, niin tiedät miksi. 

Koulutusalue:

Viestintä- ja vuorovaikutus

Koulutustapa:

Etäkoulutus

Kesto:

6 tuntia

Alkaa:

26.11.2025 9.00

Päättyy:

26.11.2025 15.00

Ilmoittaudu:

11.11.2025 23.59 mennessä

Hinta:

590 e + alv. 

Ilmoittaudu nyt

Koulutuksesa käsitellään sueraavia teemoja:

  • Nykyajan kriisien uudet vaatteet
  • Luottamusta rakentava viestintä
  • Ennen kriisiä, sen aikana ja sen jälkeen 
  • Maineriskien syntymekanismit ja ennakointi  
  • Minä ja me kriisitilanteessa?
  • Omien ja työyhteisön heikkouksien ja vahvuuksien tunnistaminen
  • Arvot ja vuorovaikutus voimavaroina ja supertaitoina

 

Kysy lisätietoja