Onnistunut markkinakartoitus
Ennen hankintamenettelyn aloittamista hankintayksikkö voi tehdä markkinakartoituksen hankinnan valmistelua varten ja antaa tietoa toimittajille tulevaa hankintaa koskevista suunnitelmistaan ja vaatimuksistaan. Markkinakartoitusta ei ole määritelty tyhjentävästi hankintalaissa. Yleisesti sillä tarkoitetaan kaikkea sitä markkinoilla olevaa tietoa, jota hankintayksikön on mahdollista saada ja hyödyntää hankintaa suunnitellessaan (lähde: Julkisten hankintojen neuvontayksikkö).
Markkinakartoituksen tarkoituksena on yleensä lisätä hankintayksikön markkinatuntemusta, kartoittaa markkinoilla olevia eri vaihtoehtoja ja saada tarkempi käsitys siitä, miten hankinnan kohde kannattaisi tarjouspyynnössä määritellä, esimerkiksi sen perusteella, minkälaisia sopimusehtoja tai tuotteiden hinnoittelumekanismeja tietyllä alalla esiintyy. (lähde: Julkisten hankintojen neuvontayksikkö).
Tule perehtymään miten saat markkinoiden osaamisen käyttöön omassa hankinnassasi – miten toteutat käytännössä onnistuneen markkinakartoituksen.
Tapahtumatyyppi:
Verkossa
Duration:
2 tuntia
Begins:
13.11.2024 9.00
Ends:
13.11.2024 11.00
Ilmoittaudu:
6.11.2024 23.00 mennessä
Price:
290 e + alv. 24 %