Uusi ohjelma alkaa syksyllä 2021

Ilmoittaudu nyt

Asiakkuuksien johtaminen valtiolla.

Asiakaskeskeisyys, asiakkuusjohtaminen ja myyntityö ovat varsin uusia asioita valtiolla eikä yhteistä valmennusohjelmaa ole. Asiakkaan tarpeet, ostopolku ja erilaiset digitaaliset kanavat ovat vuosien varrella muuttuneet merkittävästi. Nykyvirastojen on pyrittävä myös aktiiviseen ja ennenkaikkea arvoa tuottavaan asiakastyöhön.

Asiakkuuksien johtaminen valtiolla on täysin uusi valmennuskokonaisuus syyskaudelle 2021. Ohjelman ensimmäinen jakso on 14.10.2021.

Ohjelma on ensimmäinen jossa valtion asiakkuusjohtajat, asiakkuuspäälliköt ja myynnin johtamisen ja/tai myyntityöstä vastuussa olevat henkilöt voivat valmentautua yhdessä muiden valtion organisaatioiden kanssa. Tämä ohjelma sopii erityisesti virastoille ja henkilöille jotka haluavat parantaa työskentelyä tärkeiden asiakkaiden kanssa ja vaihtaa näkemyksiä vastaavissa rooleissa toimivien kanssa. Ohjelma sopii myös maksullista toimintaa harjoittaville virastoille.

Asiakkkuustaitojen ryhmäcoaching

Asiakkuusjohtaminen valtiolla ohjelman erikoisuus on valmennuspäivien välissä tapahtuva ryhmäcoaching, jossa ammattivalmentajamme oivalluttavat organisaation omia ryhmiä kohti parempaa asiakatyötä. Tarjoamme valmennusohjelmassa oikeita työkaluja asiakkuuksien johtamiseen, myyntityön prosesseihin, kehittämiseen ja johtamiseen. Tätä kautta virastosi asiakasosaaminen helpottuu. Samalla luomme yhteistä merkitystä uuteen Government to Government-asiakkuusmalliin.

Mistä on kyse?

Ohjelma on sopiva sekoitus teoriaa ja käytäntöä. Siinä on kuusi valmentajaa asiakas- ja myyntityön huipulta sekä käytännön asiakastyön osaajia. Lisäksi ohjelman aikana rakennetaan projektityönä oman organisaation asiakkuuksien johtamisen käytänteet.

Asiakkuuksien johtaminen

 

Kohderyhmä

Valmennusohjelma sopii erinomaisesta asiakasjohtajille, asiakkuuspäälliköille, tulosvastuussa oleville tuotepäälliköille sekä muille tavoitteellisesta asiakastyöstä kiinnostuneile. Ohjelmaa voivat hyödyntää myös ne joiden toimenkuva on muuttumassa kohti asiakaskeskeisempää roolia.

Ohjelman hyödyt

Koulutusohjelman tavoitteena on kehittää ennen kaikkea omaa työrooliasi asiakkuuksien ja myynninjohtajana, johdon kumppanina, tiimisi valmentajana tai operatiivisena toimijana osana virastosi tulostavoitteita. Koulutuksessa laajennat myös verkostoasi, sekä voit lisätä yhteistyötä organisaatioiden ja osallistujien välillä. Tavoitteena on löytää myös yhteistä mallia G2G-toimintaan.

  • Miksi valtiolla tarvitaan asiakasajattelua?
  • Asiakastoiminnan perusteet.
  • Asiakasajattelu johtamisen näkökulmasta
  • Minäkö johdan asiakkkuuksia & myyntiä? Miten saadaan organisaatio mukaan myyntiin?
  • Tunteet

Valmentajana: Pia Hautamäki & Reijo Mylläri

  • Asiakkuustaitojen tunnistaminen
  • Tavoitteellinen asiakastoiminta
  • Seuranta ja välineet
  • Tuloksellinen myyntiprosessi.

Valmentajana: Saara Julkunen & Reijo Mylläri

  • Asiakkuusjohtamisen mindset.
  • Palvelukulttuurin muutos
  • Asiakkuustiimin johtaminen
  • Edestä johtaminen
  • Vasta-argumentointi ja sen harjoittelu.

Valmentajana: Sari Siikasalmi & Reijo Mylläri

  • Uuden ajan myynnin kehittäminen.
  • Dialogiset asiakkuustaidot
  • Mitä tarkoittaa G2G (pohdinta).

Valmentajana: Kert Kenner& Reijo Mylläri

  • Miten asiakastaitoja opitaan ja valmennetaan?
  • Projektityön esittely
  • Ohjelman lopetus

Valmentajat: Mikko Ojanen & Reijo Mylläri

Ohjelman valmentajat

Pia Hautamäki, KTT

Pia on Tampereen ammattikorkeakoulun myynnin johtamisen yliopettaja ja kauppatieteen tohtori. Hän toimii kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen -maisteriohjelman vastuuyliopettajana. Pian väitöskirja keskittyi yritysten väliseen myyntiin ja ostamiseen sekä siihen, miten asiakkaiden odotukset tulisi täyttää tämän päivän myyntitapaamisissa. Arjessaan hän tutkii myynnin johtamista digitaalisuuden, vuorovaikutuksen ja tunteiden näkökulmasta.

Kert Kenner

Yli 20 vuoden kokemus yli 1000 yrityksen myynnin kehittämisestä. Menestysteoksen #MYYNTIKIRJA kirjoittaja (Alma Media 2020). Suomen kuunnelluimman myyntiin liittyvän podcastin #Myyntipodi –vetäjä (Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts). Asiakkaita mm: Alma Media, Solteq, Grano, Jungle Juice Bar, Kesko, SOL, BMI Icopal, Lujatalo, Harley Davidson, Työ- ja Elinkeinoministeriö, Mehiläinen, Otava, Also, Heino, Firstbeat Technologies, Vincit, Cinia, Aalto-Yliopisto, Suominen, iLOQ sekä useita satoja pkyrityksiä.

Saara Julkunen, apulaisprofessori

Saara on Itä-Suomen yliopiston Business Schoolin johtaja ja apulaisprofessori. Saara omaa myös akateemisen uran lisäksi vankan kokemuksen tuloksellisesta asiakkuustyöstä myös yrittäjänä.

Mikko "OJ" Ojanen, KTM

KTM, KM Mikko ”OJ” Ojanen on yritysvalmentaja ja opettaja, ja hän on valmentavan työotteen edelläkävijöitä Suomessa. Hänen perustamansa valmennus- ja muutosyritys Kaswu Oy tuplawarmistaa sovittujen tavoitteiden toteutumisen arjessa yhdessä asiakkaiden kanssa raikkaalla twistillä, perusasioita kunnioittaen. Yritys myös tutkii ja kehittää työvälineitä analogisen ja digitaalisen oppimisen tueksi kaikille oppimisesta kiinnostuneille.

Reijo Mylläri

Reijon erityisosaamisen alueina ovat johtamisen, esimiestyön ja myynnin kehittäminen ihmisläheisellä otteella. Tämän toteuttamista tukee hänen perehtymisensä myös tunneperäisten esteiden poistamiseen, sekä tunneälytaitojen kehittämiseen. Reijon osaaminen perustuu yli 30 vuoden kokemukseen yli toimimisesta valmentajana, sparraajana, työnohjaajana ja coachina. Vuodet myynnin ja projektien johtajana sekä myyjänä tuovat syvyyttä osaamiseen ja sen jakamiseen.

Lisätietoja