Viestinnän johtaminen julkishallinnossa
Koronapandemia teki johtamisen ja viestinnän näkyvämmäksi kuin koskaan ennen. Viranomaisten kansalaisviestintä on suurennuslasin alla. Koko ajan eteen tulee uusia tilanteita ja tapahtumia, joissa tarvitaan viestintää siitä, miten on turvallista toimia. Toisaalta etätyöhön siirtyneissä organisaatioissa on otettu käyttöön uusia viestintävälineitä ja alettu opettelemaan yhteisöllisyyden rakentamista etätyössä tai hybridimallissa. Jatkuvasti uusissa tilanteissa ja tapahtumissa tarvitaan viestintää turvallisesta tavasta toimia.
Viestinnän johtamisen pitää olla strategista, suunnitelmallista ja vaikuttavaa. Toisin sanoen pitää tietää, mitä tavoitellaan, tehdä se suunnitelmallisesti ja arvioida onnistumista. Lisäksi rohkaistaan ja kannustetaan koko organisaatio vuorovaikutukseen ja vastuulliseen viestintään.
Yksittäisten viestintätoimenpiteiden arvioiminen onnistuneiksi tai epäonnistuneiksi on helppoa. Olisi tärkeää kysyä, mitä viestinnällä tavoitellaan ja arvioida onnistumista suhteessa tavoitteisiin. Pieleen menneistä asioista pitää tietysti ottaa opiksi ja korjata ne nopeasti

Koulutusalue:
Viestintä ja vuorovaikutus
Koulutustapa:
Verkossa
Kesto:
0,5 päivää
Alkaa:
14.9.2023 9.00
Päättyy:
14.9.2023 12.00
Hinta:
390 e + alv 24%