Sisältöön sitemap

Kirjaamistoiminnan syventävä koulutus

Koulutuksessa tilaa

Kirjaamistoiminnan syventävä koulutus on suunniteltu vastaamaan kirjaamistoiminnan kehittämistarpeisiin. Mukaan on otettu teemoja niin kirjaamohenkilökunnan roolin muutoksesta kuin koko kirjaamotyöskentelyn ja kirjaamisprosessien kehittämisestä sekä ohjeistuksesta.

Koulutusalue:

Tiedon- ja asiakirjanhallinta

Koulutustapa:

Verkossa

Alkaa:

21.11.2023 9.00

Päättyy:

22.11.2023 16.00

Hinta:

Ilmoittaudu nyt

Tiistai 21.11.2023 kello 9.00 – 16.00

  • Kirjaamohenkilöstön roolin muutos – uudet haasteet vaativat uudenlaista työotetta
  • Case: Kirjaamotoiminnan kehittäminen ja kehittämisen haasteet Helsingin kaupungilla
  • Mitä uutta tietosuoja-asetus on tuonut kirjaamon työhön, kokoorganisaatioon ja henkilötietojen käsittelyyn?
  • Ohjeistus ja viestintä kirjaamohenkilökunnan työssä:
  • Mitä asiakirjahallinnan ohjeistusta organisaatiolle olisi hyvä antaa?

Keskiviikko 22.11.2023 kello 9.00 – 16.00

  • Millainen on hyvä ohje: hyvän ohjeen ja ohjeiston tunnusmerkit, ohjeiden muotoilu ja kieli, vältä näitä virheitä
  • Miten saan viestini kuuluville:  viestin kiteytys, vastaanottajalähtöinen viestintä ja argumentointi
  • Parempaan ohjeistukseen: miten työstän olemassa olevista ohjeista entistä parempia
  • Toimintatapojen muutoksen läpivienti organisaatiossa: miten myyn muutoksen tiedonhallinnassa?,  muutosvastarinnan muodot ja luottamuksen luominen ja muutoksen tukeminen
  • Millainen on hyvä tiedonhallinnan koulutusmateriaali: mitä tulee ottaa huomioon koulutusmateriaalia suunniteltaessa, hyvän koulutusmateriaalin tunnuspiirteet ja koulutusmateriaalin kehittäminen
  • Kirjaamo kouluttaa – näkökulmia perehdyttämiseen ja kouluttamiseen: oppimisen muodot ja hyvä koulutus, koulutuksen järjestäjän, muisilista, vältä näitä virheitä kouluttaja
  • Vinkkejä sähköisten toimintatapojen kouluttamiseen ja perehdyttäminen organisaatiossa
  • Asianhallinnan kehittämishankkeet:  yhteistyö ulkopuolisten konsulttien ja muiden yhteistyötahojen kanssa,  puhutko ICT:tä?, mikä neuvoksi, kun ajatukset eivät aina kohtaa,  yhteisen kielen ja käsitteiden merkitys kehittämisessä ja  esimerkkejä ja analyysia onnistuneista sähköisistä hankkeista ja toimintatapamuutoksista

Copyright © HAUS

Kysy lisätietoja