Sisältöön sitemap

Google Analytics – 4 perusteet

Koulutuksessa tutustumme Google Analytics 4 -seurantatyökaluun ja sen hyödyntämiseen verkkosivujen analysoinnissa ja kävijäseurannassa. Lisäksi käymme läpi käytännön vinkkejä kerätyn tiedon analysoimiseen.

Tavoite

Kurssin jälkeen ymmärrät Google Analyticsin perusteet ja osaat tulkita sen analytiikkaa perustasolla.

Kenelle

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka suunnittelevat ja toteuttavat markkinointitoimenpiteitä verkossa ja haluavat tehostaa www-sivustojen seurantaa, mutta joilla ei ole Analyticsin aiempaa osaamista.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa käytetään uusinta Google Analytics 4 -versiota. Katso myös Google Ads -perusteet, jossa käytetään Analytics Universal -versiota.

Koulutuksen sisältö

Mikä on GA4 ja miten se eroaa aiemmasta Analytics Universal versiosta?

Tärkeimmät ominaisuudet ja käsitteet

  • Raportit
  • Analyysit
  • Tapahtumat & Konversiot
  • Navigointi
  • Hakuominaisuus
  • Vinkit
  • Tilit & verkko-omaisuudet
  • Järjestelmänvalvonta

Raporttien käyttäminen, luominen ja muokkaaminen

  • Ajanjakson muuttaminen
  • Ulottuvuuksien hallinta
  • Taulukoiden muokkaus
  • Hakutoiminnot
  • Tiedon vertailu
  • Raportin lataaminen

Käyttötapausesimerkkejä

  • Mitä muuttujia kannattaa erityisesti seurata?
  • Sivuston tapahtumat?
  • Mistä kävijät tulivat sivustolle ja käyttäjien kulku sivustolla
  • Käyttäjien toiminta sivustolla?
  • Keitä ja mistä käyttäjät ovat?
  • Mitä käyttäjät hakevat sivustolta?
  • Sivuston suosituimmat sivut

Avainsanat

Analytics, Google, Web-analytiikka, Kävijäseuranta, Hallintapaneeli, Raportti, Google Ads, sivustoseuranta, GA4

Tutustu myös

koulutus image

Koulutusalue:

Sosiaalinen media

Kesto:

½ päivää

Päivämäärät:

4.4.2023 klo 9-12

TAI

14.6.2023 klo 9-12

TAI

29.9.2023 klo 9-12

TAI

10.11.2023 klo 9-12

Koulutuspaikka:

Etäkoulutus

Hinta:

390 €

Ilmoittaudu:

Ilmoittaudu koulutukseen