Hanki media- ja viestintävalmennukset valtion omalta in-house yhtiöltä HAUSilta

Julkaistu Marja Laine-Asikainen

Tiesitkö, että HAUSista saat myös organisaatiokohtaisesti räätälöidyt viestintä- ja mediavalmennukset? Toteutamme niin perustason viestintävalmennuksia, joissa valmennetaan viestimään omasta organisaatiosta ja työstä sekä esiintymään erilaisilla foorumeilla, kuin perus- ja vaativien tilanteiden mediavalmennuksia sekä myös kriisiviestintävalmennuksia. Valmennukset kohdennetaan aina organisaation strategisin tavoitteisiin sekä ajankohtaiseen tilanteeseen. Osallistujina voi olla pieni ryhmä tai  yksi henkilö.

HAUSilla on laaja ja kokenut viestintävalmennuksiin erikoistunut valmentajaverkosto, verkostomme uusimpana jäsenenä nyt esittelyssä Anna Sorainen.

 

Anna Sorainen on viestinnän ja liikkeenjohdon strateginen neuvonantaja, hallitustyöläinen ja puhuja, jolla on 25 vuoden kokemus mediasta ja viestinnästä. Hän on uransa aikana valmentanut satoja johtajia ja asiantuntijoita erityisesti strategisissa muutostilanteissa, kriisiteemoissa ja mediataidoissa.

 

 

• Annan ura alkoi Yleisradion TV1:n uutis-, ajankohtais- ja urheilutoimittajana, ja vuonna 2005 hän perusti oman viestintätoimiston Ground Communicationsin. Matkan varrelle mahtuvat myös mm. mainostoimisto Publicis Helsingin viestintäjohtajuus, McLaren Racing -pesti Kimi Räikkösen mediavastaavana ja Olympiakomitean viestintäpäällikön tehtävät.

• Anna on palkittu Suomessa Vuoden puhujana vuonna 2015 (Evento Awards) ja Vuoden viestintäammattilaisena vuonna 2019 (ProCom ry). Syksyllä 2018 hän julkaisi esikoiskirjansa ”SORI – johtaja ja julkisuus kriisissä” (Alma Talent).

 

Miksi media- ja esiintymisvalmennusta?

• Valmennuksen ensisijaisena tavoitteena on vahvistaa osallistujien media- ja  esiintymisvalmiuksia sekä kasvattaa ymmärrystä julkisuuden muutoksista ja mediantoimintatavoista.

• Valmennus kasvattaa itseluottamusta ja uskoa omaan asiantuntijuuteen, sen merkitykseen ja mahdollisuuksiin erilaisten yleisöjen edessä.

• Harjoiteltavat sisällöt räätälöidään organisaation ajankohtaiseen tilanteeseen, strategiaan ja mahdollisiin haasteisiin, joten tarvittaessa voidaan valmistautua johonkin tiettyyn, tiedossa olevaan julkisuus- ja viestintäkoitokseen.

• Yksi tärkeä päämäärä on kannustaa osallistujia käyttämään erilaiset mediakohtaamiset ja esiintymiset omaksi ja organisaation hyväksi, löytää ymmärrys ja positiivinen asenne toimia mainelähettiläänä kaikissa tilanteissa.

 

Ota yhteytä, niin keskustellaan tarkemmin organisaatiosi valmennustarpeista!

Marja Laine-Asikainen Asiakkuuspäällikkö, HAUS Collegen rehtori marja.laine-asikainen@haus.fi